2015. július 30., csütörtök

Hajdinás dödölle lilahagymával


Ahhh...van a hajdina. Amit én nem nagyon szívlelek. 

Pedig tudom , hogy nekem különösen fontos lenne hetente többször is ennem, hiszen magas rosttartalmának köszönhetően lassabban szívódnak fel a benne található szénhidrátok, így a vércukor szintet sem emeli meg olyan mértékben, mint pl. a fehér lisztekkel készült ételeid.

Most -ahogy a hajdináról gondolkodom- mégis kimondhatjuk:  szökő évente egyszer teszek vele egy próbát.

Most is tettem. De nem bántam meg.




Ezek a hozzávalók kellettek:

2 db közepes krumpli
1 csészényi hajdina
2-3 nagyobb lilahagyma
hidegen sajtolt olaj
só, majoránna, kakukkfű
opcionálisan: sajt és tejföl

A hajdinát bő kétszeres mennyiségű forró, sós vízben megfőztem. Mikor félpuha volt, elzártam a gázt, és fedő alatt elkészült.
Közben héjastul megfőztem a krumplikat is, majd lekaptam róluk a héjukat, és összetörtem, hogy hűljön.

Ezalatt ipari mennyiségű lila hagymát pároltam egy kevés sóval.

És a végkifejlet: összekevertem a a hajdinát a krumplival, sóztam, fűszereztem. Végül evőkanállal nagyobb galuskákat szaggattam, és egy tűzálló tálba raktam valamennyit. Megborítottam tejföllel és megszórtam reszelt sajttal. Negyed órára előre melegített sütőbe került.

Tálaláskor nagy kupac párolt lilahagyma került melléjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése