2015. július 20., hétfő

Mit adjak neki? Avagy a Rosszul Evő Gyerek kálváriája és a Cukkinifasírt esete



Lehet tippelni, melyik a mi kölkünk :D
Benci tavaly a bölcsiben: itt még a tányért sem engedte maga elé rakni

No, az van, hogy nálunk újabb kísérlet vette kezdetét, hogy a kisebbik gyerkőcöm átálljon végre a fényevők táborából a Normálisan Evők táborába. Ez elég kemény meló, mivel 2 éves kora óta igencsak beszűkült a "szeretem-ételek" köre. Tudniillik: gyakorlatilag teljesen elutasítja a zöldségeket és gyümölcsöket.

Ez nem kevés fejtörést és idegi problémát okoz nálam, de már elég jól kezelem a dolgot (az óvodában is elmúlt a pár hétig tartó álmélkodás, és a "mibőlélezagyerek" sápítozás).

Most nyár van. És itthonról dolgozom. És Bence is itthon van velem. Így eldöntöttem: szigorú leszek, és legalább a kóstolás szintjén ki kell próbálnia minden ételt, ami elé kerül.

Vagyis: asztalhoz parancsolom, és ő is kap mindenből, amiből mi is eszünk. Korábban ebben túl megengedő voltam: nem raktam elé levest, mondván, úgysem szereti. Vagy egyenesen mást főztem neki. Bíztam abban, hogy ha nap mint látja, mit eszünk (márpedig nálunk elég tekintélyes mennyiségben fogy a zöldség-gyümölcs),akkor előbb-utóbb betörik. Hát, nem. Nem és nem akar betörni.

Csakhogy ebből most elég! Fellázadtam pár hete.

Mit mondjak? Egész jól fogadta. Míg korábban sokszor kiült az undor az arcára, vagy ne adj'Isten ki is köpte a neki nem tetsző dolgokat, most készséggel belemegy abba, hogy 2-3 falatot megkóstoljon olyan szörnyűségekből mint a dinnye vagy a paradicsomleves :D

Wow! A héten evett kölest, barackot, gombalevest, barna rizst. Ez korábban elképzelhetetlen volt.

Gyerekek! 89 Ft-ért vetem két közepes cukkinit a zöldségesünknél. Ilyenkor vétek, ha nem vásároltok belőle. Nálunk-a rántott karfiol mellett- ez az egyetlen zöldség, amit valamilyen módon magától meg szokott enni a mi kölkünk.

Ezt elsősorban Cukkini fasírt formájában szoktuk elé csempészni. És igen! Nyerő a dolog!

Tehát:

2 kisebb cukkini
1 közepes krumpli
2-3 ek zabkorpa
2-3 ek zabpehely
1 tojás

1 gerezd fokhagyma
1 ek tejföl/joghurt
ízlés szerint fűszerek: nálunk ez most majoranna volt

Lereszeltem a zöldségeket, enyhén lesóztam, majd kinyomkodtam őket. Összekevertem a hozzávalókat. Nem kell túl kemény állagúnak lennie a masszának. Sütéskor szép kéreg keletkezik a fasírton, és szétesés nélkül meg fogod tudni fordítani. Kókuszzsírban sütöttem.

Nálunk mezítlábasan ette. (Egyelőre ugyanis azzal is gondunk van, hogy példának okáért kétféle dolog kerül a tányérjára).

Mi bazsalikomos bulgurral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése