2015. július 28., kedd

Tömött karalábé almás répasalátával


A karalábé nálunk elég gyönge lábakon áll. A lányom kiborul a ténytől is, hogy ilyen zöldség létezik, a fiam pedig csak rántva tudja a szájában elképzelni.

Most azonban úgy keltem reggel, hogy töltött karalábét van ehetnékem, és nem engedtem a fokozódó nyomásnak ("És nekünk mit főzöl???")

Érdekes, hogy anyám soha nem csinált ilyen ételt, nálam időnként felkéredzkedik az étlapra.

Egy kicsit elszöszmötöltem azzal, mivel is legyen töltve a karalábé, végül ezek lettek a hozzávalók:

4 db zsenge karalábé
15 dkg darálthús
1 kis fej hagyma
1/2 csésze bulgur
1 marék zabpehely
1 tojás
1 Cocomas kókuszkrém

borsikafű

A karalábékat megpucoltam, félbevágtam, és óvatosan kikapartam a belsejüket.

A bulgurt megpirítottam egy kevés kókuszzsíron, majd felöntöttem kétszeres mennyiségű sós forró vízzel.

Közben a hagymát megdinszteltem, rádobtam a darált húst, amit sóztam és borsikával fűszereztem. Mikor kész lett a hús, összeházasodott a bulgurral, és együtt hüledeztek.

Kaptak egy tojást a nyakukba, és egy maréknyi zabpelyhet is, hogy még szorosabb legyen a kapcsolatuk.

A karalábékat megtöltöttem, és egy nagy lábos aljába felsorakoztattam őket. A lábosba 1 Cocomas és annyi víz került, hogy a karalábék peremét épp, hogy elérte.

Fedő alatt 1 óráig pároltam őket.

Mellé salmás répasaláta került:

Négy közepes almát és 2 sárgarépát megpucoltam. Lereszeltem őket. Öntetnek 1/2 citrom leve, 1/2 doboz joghurt (kis poharas) és egy kevés eritrit is megtette.

Mi meg megettük. A lányom is.
(no, jó. A fiamnak csak rántottam ki 3 szeletet)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése