2015. augusztus 3., hétfő

Csupa-magvas tönkölykenyér 1 óra alatt

A recept Rachell Allentől származik, és tényleg olyan gyors, hogy az alapanyagok kimérése után 1 órával már ettük is. A receptre Limara blogjában bukkantam rá.
Többféle kenyérrel szoktam kísérletezni, de abszolút kedvenc továbbra is a teljes kiőrlésű tönkölykenyér. Ez az, amivel igazán jól lehet lakni, és kellő energiát ad nagyobb fizikai munka vagy sporttevékenység után is.

Tudom, most megköveznek a paleosok. Nagyon szeretem a különféle zsírtalanított maglisztekből készült paleo kenyereket, zsemléket; és egyre gyakrabban is készítem, de egyelőre nem tudnak nekem annyi energiát adni (pl. egy háromórás futás után), mint egy tönköly vagy rozskenyér. Ráadásul nekem túlzásnak tűnik az a tojásmennyiség is, amit meg kell ennem egy-egy pékáru elkészítéséhez.

A tönkölyt kifejezetten javasolják sportolóknak, várandós kismamáknak, mert magas fehérjetartalma van, ásványi anyag és vitamin tartalomban pedig messze lekörözi a hagyományos búzalisztet.


Mit készíts be a kenyérhez?

80 g kenyérliszt BL 80 (én tótkomlósit használtam)
80 g vegyes magkeverék (napraforgó, tökmag, lenmag, szezámmag, chia mag stb.)
50 g zabpehely vagy ízlés szerint árpapehely/tönkölybúzapehely/rozspehely stb.
25 g zabkorpa (búzakorpával is kiválthatod vagy akár útifűmaghéjjal)
7 g szárított élesztő
1 tk méz vagy növényi szirup (pl. maláta)
300 ml langyos víz
1 tk só

Külön tálban összekevertem a száraz hozzávalókat. Egy másik tálban a langyos vizet, mézet, élesztőt és olajat kevertem el.

A folyadékot lassan hozzáadtam a lisztes keverékhez, és kézzel elkevertem. Igen, ne tévesszen meg, kissé ragacsos lesz, de ez meg fog szűnni a gyors kelesztés alatt.

Kibéleltem sütőpapírral egy kisebb sütőformát. A sütőpapírt vékonyan átkentem kókuszzsírral, és ebbe öntöttem a masszát.

Bemelegítettem a sütőt, és kb 20 percig előkelesztettem a kenyeret (sütőn kívül). Sütés előtt jól meghintettem napraforgómaggal, majd kb 40 percig sütöttem.

Aztán 40 percnél hamarabb el is fogyott :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése