2015. július 17., péntek

30 fok felett! 30 perc alatt! Gyors nyári ebédek: Gombaleves és mákos tészta chia maggal

Amióta itthon dolgozom, és 30 fok fölé szalad a hőmérő higanyszála, nem vagyok hajlandó 30, azaz harminc percnél többet eltölteni a tűzhely mellett.

Gyors és praktikus ételek készülnek, olyasmik, amiket anyu is csinált, csak bizonyos alapanyagokat cserélek ki bennük :)

Ma például rém egyszerű volt a dolgom:átszaladtam a nálunk épp most berendezkedő zöldségeshez, Zsolthoz, és vettem 1 csokor petrezselymet és 4 db nagyobb gombát.

Ebből készült egy gyors nyári gombaleves (bő 2 személyes adag):

1 doboz Cocomas
1 csokor petrezselyem
4 nagy fej gomba

1 kis hagyma
1 ek kókuszzsír

A kókuszzsíron megpirítottam a hagymát, rádobtam a felszeletelt gombát, egy kicsit pirítottam tovább.
Felöntöttem Cocomassal és egy kevés vízzel. Sóztam. Egyet forrt, elzártam a gázt, és megszórtam egy csokor apróra vágott petrezselyemmel. Kész.

Míg a leves készült, feltettem a vizet a : Mákos tésztának

A mákos tésztát annyiban reformosítottam meg, hogy teljes kiőrlésű tönkölytésztából készült, cukor helyett pedig eritritet daráltam meg, amihez egy kevés sztíviát kevertem.

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem az eritrit nagyon nem ad édes ízt, pedig jómagam egyáltalán
nem vagyok édesszájú. Ezért, amikor felbontok egy zacskó eritritet, már úgy öntöm bele a cukortartóba, hogy rögtön hozzákeverek egy kevés sztíviát.

A mákos tésztát felturbóztam egy kis chia maggal is (1 evőkanálnyi). Szinte észrevétlenül eltűnik a darált mákszemek közt.

Tudtátok, hogy milyen magas a Chia mag fehérje tartalma? Én magam is meglepődtem: 100 g-ban 21 g-nyi fehérje van. Ez elképesztő mennyiség!

Tényleg érdemes minden nap fogyasztani belőle (én. pl müzlibe mindig keverek). Meg mákos tésztába :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése