2015. szeptember 29., kedd

Csőben sült zöldséges-pelyhes egytál


Hű, de gyors ez a recept, és egy óra alatt össze is tudod dobni. Tulajdonképpen bármilyen zöldséggel variálhatod, én legközelebb brokkolival is ki fogom próbálni.

Most ezekből készült:

1 kis fej karfiol
4-5 szem közepes krumpli
pár szelet bacon (házi kolbász még jobb hozzá)
1 nagy fej hagyma
zabtejszín
reszelt sajt
4-5 evőkanál zabpehely
só, bors

A karfiolt rózsáira szedtem, és köménymagos, sós vízben félpuhára főztem. A krumplit alaposan lesikáltam, és héjában főztem, szintén addig, míg félig megpuhult.
A bacont (kb. 6-8 szelet) és a hagymát apróra vágtam, majd az üvegesre párolt hagymán megpirítottam a bacont.

Végül következett a rétegezés: karfiol, rá a karikára vágott krumpli, erre egy kis hagymás-baconos keverék és egy evőkanálnyi zabpehely. Megszórtam sajttal. Az egyes rétegeket ízlés szerint lehet sózni, borsozni.

Szépen megtöltöttem a jénait, és amikor mindnen hozzávaló elfogyott, felöntöttem zabtejszínnel.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra (gáz), és kb. fél óra alatt szép ropogósra sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése