2015. július 19., vasárnap

30 fok felett! 30 perc alatt! Hardcore Zabpalacsinta

A gyerek hosszas könyörgésének engedve palacsinta készült ma ebédre.

Nekik a klasszikus verzió, nekem a hard, zabpalacsinta.

Az övékéhez teljes kiőrlésű tönkölylisztet kevertem felesben fehér búzaliszttel és 2 ek zabkorpával,
ehhez ütöttem 1 tojást és szódával higítottam fel.

A zabpalacsinta még puritánabb lett, és még kevesebb cécóval készült (ez a mennyiség 2-3 embernek is elegendő!)

kb. 100g zabkorpa
1 tojás
3 dl ásványvíz
1 csipet só
1 ek kókuszolaj

A hozzávalókat összekevertem, és pár percet állni hagytam. Sütés előtt a kókuszolajat felmelegítettem, és a masszához kevertem.

A palacsintamasszát kis fejű merőkanállal adagoltam a serpenyőbe. Beleöntöttem egy adagot, és óvatosan elterítettem.

A sütéskor egy dologra kell csak ügyelni: türelmesen megvárni, míg átsül a palacsinta-enélkül ugyanis szétesik, amikor át akarod fordítani.

Én kisebb darabokat sütöttem, de majd' 3 percig sütöttem az egyik, és 2 percig a másik oldalt.

Így csak egy konyhai lapáttal könnyedén át lehet fordítani.

Mivel tele vagyunk nyári almával, így almás töltetlékkel készült. Reszelni nem volt kedvem, ezért a 4-5 kisebb almát megpucoltam, kisebb darabogra vágtam,és zepterbe tettem. Rászórtam 2 ek eritritet, egy csipet sztíviát, kevés fahéjat és egy fél citrom levét rácsavartam.Addig pároltam fedő alatt, míg egynemű, sűrű massza nem lett. ezzel töltekeztünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése