2015. október 13., kedd

Sütőtökös vörös lencse főzelék pirított tökmaggal



Náthás, köhögős, kínszenvedős a hét kezdete. Most ingerenciám van mindenre, ami színes, szagos és egyszerre mindkettő. Így illóolajokkal és sütőtökkel halmoztam fel a kamrapolcot.

Tegnap estéről maradt egy kis sült sütőtök, és volt még egy kevés vörös lencsém is, így egy alomba, pontosabban lábosba kerültek. Bár ebből a kombinációból inkább levest szoktam készíteni, most főzelék lett belőle, és nem is volt rossz döntés.

Hozzávalók

Kb. 150 g vörös lencse
1 sütőtök szelet (én egy kisebb darabot választottam) előre megsütve
kb. 3-4 dl cukrozatlan mandulatej (bármilyen növényi tej jó hozzá)
kb. 2 dl víz
barna rizsliszt

bors
gyömbér
rozmaring




A vörös lencsét, és a tök kikapart belsejét kisebb lábosba raktam, mandulatejet és vizet öntöttem rá, kissé sóztam, borsoztam. Tettem rá egy mini rozmaring szárat, és késhegynyi gyömbért (szárított).
Lefedtem, és kb. 20 perc alatt meg is főtt.

Összeturmixoltam (a rozmaringot kikaptam belőle), majd, kiszedtem belőle egy kisebb bögrényit, amihez hozzákevertem gyorsan 1 ek-nyi rizslisztet, és visszahabartam vele a főzeléket.

Közben tökmagot pirítottam egy százéves palacsintasütőben (tegyél rá fedőt, mert hajlamosak megszökni a serpenyőből), és ezt szórtuk a kész főzelékre.

Jó étvágyat! Kellemes őszi napokat nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése