2015. október 2., péntek

Eperhabos sütemény Szafi süteménylisztjéből

A Szőlős ultra után kezembe landolt egy szuper gasztro magazin(goodfood) áprilisi száma (pontosabban a rajtcsomagban találtam rá), amire rögvest lecsaptak a gyerekek, és kinéztek belőle egy gyümölcshabos süteményt.

Én meg-szokásomhoz híven- kissé átvariáltam ,és megreformáltam.

Hozzávalók

A habhoz
500 g fagyasztott gyümölcs (eper, málna, szamóca, szeder akár vegyesen is)
3 db tojásfehérje
ízlés szerint xilit vagy eritrit
300 ml jó minőségű(sűrű)  tejszín felverve (Soyatoo habsprével lehet tejmentesen megcsinálni)

A tésztához
100 g Szafi Fit süteményliszt
100 g xilit
2 db egész tojás
1 1/4 teáskanál foszfátmentes sütőpor
300 ml zsíros tejszín
1/4  mokkáskanálnyi Stabark (az alapreceptben zselatint kellett adni a fixáláshoz)


Behergeltem a sütőt 180 fokra, közben elkészítettem a tésztát: xilitet kikevertem a vajjal, majd hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és a tojásokat. Ha kisebb tojásokhoz jutsz, akkor a liszt miatt célszerű 3 db-ot használnod!

Sütőpapírral kibélelt formába öntöttem. Célszerű tortaformában sütni ( a recept 24 cm-es tortaformát javasol). Ment a sütőbe, és amíg sült elkészítettem a habot.

Kis lángon felmelegítettem a fagyott eperszemeket, nagyon kevés xilittel édesítettem, majd leturmixoltam. Hozzákevertem a Stabarkot (még melegen). A tojásfehérjéket kemény habbá vertem (aki szeretne még plusz édes ízt, ezt is megédesítheti), majd beleforgattam a gyümölcspürébe. Végül a habbá felvert tejszínhabot tettem bele.

A megsült tésztát kivettem, rácson hagytam hűlni, majd óvatosan félbevágtam. A sütőpapírt ne vedd le!

Kanalazd a habot a tortaalapra, majd óvatosan tedd rá a tetejét. A tetején továbbra is maradjon a sütőpapírt!

Ezután fél órára mehet a mélyhűtőbe, épp csak annyit, hogy szilárdabb állaga legyen.

Célszerű várni a felvágással, hogy jól egymásra találjanak a hozzávalók. Másnapra volt a legszebben szelhető.

Én nem szeretem, ha túl édes, így valószínűleg legközelebb a tésztába kevesebb édesítőt teszek, hiszen magában a süteménylisztben is van eritrit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése