2015. október 5., hétfő

Kollégiumi éveim kedvence: császármorzsa újragombolva

Emlékszem, hogy, amikor 14 évesen kollégiumba kerültem, mennyire rácsodálkoztam, hétfőnként a császármorzsára. Anyu soha nem csinált, Győrben találkoztam ezzel az étellel először.

A hétfő egyébként hagyományosan a tésztaféleségek napja volt. Ez annyira kiszámítható állandóság volt, hogy -valószínűleg- kisebbfajta sokkot kaptam volna, ha hétfőn valami mást főztek volna a konyhás nénik. Merthogy akkor még helyben főztek. Igaz, nem HACCP-s csodaedényekben, de tisztességes leveseket, egytálételeket. Semmi por, semmi műanyag.

Szeretem egyébként ezt az ételt, bár annyiféle pepecselős, fárasztó recept után, beleuntam a készítésébe.

Most azonban végre rátaláltam az eddigi legjobb receptre, méghozzá a Street Kitchen konyhájából.

Mindössze a fehér lisztet, darát és a cukrot cseréltem le, de maradt ugyanaz a hagyományos isteni étel, amit akár ebédre, akár vacsorára pillanatok alatt el tudsz készíteni.

No, ilyesmire gondoltam, amikor arról filozofálgattam, hogy miért száműzték vajon a jól bevált, és a gyerekek által is kedvelt menza-ételeket, amikor egyszerűen csak újra kellene gondolni őket.


Hozzávalók

10 evőkanél tk. tönköly búzadara
4 ek Kilófaló lisztkeverék alap
6 evőkanál xilit
kevés vaj
1 ek mazsola
4 db tojás
csipet só
1 citrom héja
2.5 dl növényi tej (mandula, rizs, szója)
lekvár a tálaláshoz


A mazsola és a tojás kivételével minden alapanyagot boríts egy nagy tálba, és keverj össze. Reszelj bele citromhéjat, és add hozzá a tojások sárgáját is. A fehérjét külön tálban verd kemény habbá (dobj mellé egy csipet sót is). Utoljára forgasd bele a tojásfehérje habot a masszához.
Fogd a legjobb serpenyődet, tégy bele kevés vajat, és ha felforrósítottad, egy közepes merőkanálnyit belemerhetsz a tésztamasszából. A tetejét megszórhatod mazsolával (nálunk ez kimaradt). Ha az alsó fele megpirult, lapáttal megfordíthatod, és már itt , a serpenyőben összetörheted villával, nagyobb darabokra tépkedheted. Mikor kész, kevés lekvárral mehet is az asztalra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése