2013. február 23., szombat

Tej-, tojás- és gluténmentes gyümölcskenyér

Finom és egészséges sütemény kizárólag aszalt gyümölcsökből és olajos magvakból. Az alaprecept a BioTrend magazin decemberi-januári számából való. A kenyér alapját az aszalt füge adja, de nálunk ez nem túl nyerő, így kipótoltam más aszalt gyümölccsel..

Minden aszalt gyümölcsből 100 gr-ot mértem ki: szilva, sárga barack, arany mazsola, mazsola, szárított almaszirom.

Magvakból 60-60 gr-ot számoltam: szezámmag, napraforgómag (natúr), tökmag. Mehet még bele dió vagy mogyoró is.

Ezen felül 60 gr mandulalisztet(lehet darált mandula is) és 60 gr kókuszreszeléket tettem még bele.

Fűszernek: fahéj, gyömbér, darált szegfűszeg.

Egészen apróra vágtam az aszalt gyümölcsöket (le is lehet darálni). A napraforgómag és szezámmag kivételével az összes magvat kávédarálón ledaráltam. Az aszalt gyümölcsös masszát, a darált magvakat (+ az egész napraforgó- és szezámmagot) elkezdtem összedolgozni. Belekerült még a mandulaliszt és a kókuszreszelék valamint a fűszerek is. A massza lassan állt össze (rá lehet segíteni 1-2 ek vízzel vagy kókusztejjel). Gyúródeszkán hengerré formáztam.

Fóliába csomagoltam, és egy éjszakára hűtőben pihentettem. Másnap gyönyörűen szeletelhető.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése