2013. február 17., vasárnap

Ne mérgelődj! Csíráztass mustármagot!

Megfázásos, influenzás időszakban jó, ha minél gyakrabban fogyasztunk mustárcsírát. Ehhez 1 evőkanálnyi magot áztassunk be egy napra, majd terítsük szét a csíráztató tálon. Naponta 2-szer öblítsük át vízzel. Kb. 2-3 nap múlva törik át a csírák a kemény maghéjat.

A mustárcsíra természetes antibiotikumként a fokozott izzadás elősegítésével csökkenti a lázat. Meghűléses betegségekben nagyon jó hatású! A mustárcsíra csökkenti az izomfájdalmat is, valamint élénkíti a keringést. 

Mindenféle gyomorbántalomra, felfúvódásra, epe- és májbántalmakra, székrekedésre is remek gyógyír!

Bőrkiütésre (hámszöveti daganatok esetén is!), hajproblémákra orvoslására is bátran fogyasszunk belőle!
A tavaszi tisztítókúránkhoz is segítségül hívhatjuk, hiszen a máj és vese méregtelenítésében hathatósan közreműködik.

Enyhén csípős, markáns, de nagyon finom ízű csíra :) körözöttbe, vajas kenyérre isteni! Mi ma egy krumplis egytálételre tettük.

Krumplis egytálétel római tálban

A római tálat beáztattam, közben sok apró krumplit megpucoltam. Az edény aljára vékony bacon vagy szalonnadarabkák kerülnek.Erre teszek egy sor krumplit. Sózom Himaláya sóval, ízesítem natúr vegamixszel, 1-2 ek sörélesztőpehellyel. Kerül rá pár darabka bacon vagy szalonna, majd újabb sor krumpli és fűszer.A tetejét rozmaringgal ízesítettem, és meglocsoltam tejföl-hidegen sajtolt olaj keverékével.

Kb.45 percet sütöttem. Tálaláskor a krumpli tetejére került mustárcsíra.



    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése