2012. október 12., péntek

Karácsonyra? Gluténmentes, tejmentes, mogyorós-csokoládés amarantszelet

Glutén- és tojásmentes, akár karácsonyra is finom harapnivaló. És még a fiam is kinyalta utána a tányért, pedig nem nagy barátja az apró magvaknak, pufiknak.
Az amarant most nagyon nagy szerelmem, és jól érzéssel tölt el, hogy sok vevőnket sikerült már megismertetnem vele. Itt találtok egy kis ismertetőt róla.

Hozzávalók

2 tábla gluténmentes étcsokoládé (én előnyben részesítem a Tibit, mert erről biztosan tudni lehet, hogy gluténmentes)
3-4 ek tört mogyoró/mandula/ kendermagszezámmag (amelyiket szívesen fogyasztjátok) Ezeket érdemes előtte egy picit megpirítani.
10 ek zabtejszín (lehet sima tejszín is)
1-2 tk xilit az édesszájúaknak :)
10-12 ek pattogatott amarant

1. Vízgőz felett felolvasztottam a csokoládét, óvatosan hozzákevertem a tört mogyorót, és a xilitet.
2. Beleöntöttem a tejszín, simára kavartam.
3. Mikor egységes lett a krém, levettem a gőzről, és beleszórtam az amarantot.
4. Leterítettem egy réteg folpackot, ráöntöttem a csokis-amarantos masszát, és vékonyan szétkentem (kb. fél cm-es vastagság).
5. Megszórtam a tetejét pattogatott amaranttal, és ráterítettem egy réteg folpackot.
6. Kb. 1 óra hosszára betettem a hűtőbe, hogy megdermedjen.
7. Kivettem, felvágtam kisebb szeletekre, és a másik odalát is meghempergettem amarantban.
8 . Újra vissza a hűtőbe a végleges dermedésig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése