2012. október 7., vasárnap

Egy könnyed vasárnapi menü: kukorica krémleves és túrógombóc

Nem volt kedvem nagy vasárnap ebéddel bíbelődni, így a hűtőből és polcokról hozzáférhető alapanyagokból készítettem kedvenceinket. A férfi vonal krémleves imádó, míg nálam a túrógombóc az egyik nagy kedvenc :)

Gyors kukorica krémleves

Hozzávalók:

1 doboz konzerv kukorca
1 rizskrém (vagy bármilyen tejszín)
1 kis fej lilahagyma
2 tk darált, sós paprika

Az apróra vágott lilahagymát megpároltam egy kis bio margarinon, rátettem a kukoricát. Kevertem párat, került rá jóféle darált sós paprika, só, és 2 gerezd zúzott fokhagyma. Felöntöttem rizskrémmel és kb. ugyanennyi vízzel. Mikor egyet forrt, elzártam és leturmixoltam. Egy szűrön átpasszíroztam, hogy a kukoricahéjak ne maradjamak benne. Feltétnek félbe vágott mogyorós kölesgolyók kerültek rá. Persze a magyaros verziójú talán még jobb választás lett volna :)

Túrógombóc

Hozzávalók:

500 gr tehéntúró
100 gr zabliszt
1 csipet só
2 tk xilit
1 db tojás
pirított morzsa (nálam Piszkei bio élesztőmentes)

Villával összetörtem a túrót, és a morzsa kivételével hozzákevertem mindent. Egy óra hosszat hagytam állni, közben vizet forraltam. Vizes  kézzel kis gombócokat formáztam, és mentek szép sorban a lobogó vízbe.

Mikor feljöttek a víz felszínére, még egy percet főztem őket, aztán leszűrtem valamennyit, és a pirított morzsában megkergettem őket.

Tejfölbe xilitet, kevés citromhéjat és vaníliát tettünk, ezzel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése