2012. október 12., péntek

Citromos-mákos paleolit sütemény

Tej- és gluténmentes süti, ami a Paleolit-vizsgán is átmenne, ha jól sejtem, hiszen alapanyagait tekintve paleós recepttel van dolgunk.

Hozzávalók:
20 dkg őrölt mák vagy mákliszt
8 dkg xilit
1 tk gluténmentes sütőpor
1 nagy citrom reszelt héja
1 csipet só
2 tojás

A máklisztet összekevertem a sütőporral és a xilittel (és egy csipetnyi sóval). Belemorzsolom a kókuszzsírt, és beleteszem a tojásokat. Jól összedolgozom.

Kibélelek egy tepsit sűtőpapírral, és előmelegített sütőben 160 fokon (én légkeverésessel sütöttem) kb. 25 perc alatt megsütöm. Megvárom, hogy kihűljön, ekkor lehúzom róla a sütőpapírt, és formákat szaggatok belőle. Sárgabarack lekvárral kínálom. (Persze szigorúan xilittel vagy steviával édesítve, ha már a paleót emlegettem).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése