2013. január 17., csütörtök

A kőkorszaki szaki, avagy búzafű préselés otthon

Nekiszaladtam egy egyhetes gyors búzafűlé programnak. Ehhez Luca napján vetettem ősbúzafüvet. Az ültetést speciális tőzeges földbe végeztem, olyan tálban, amiből kicsorog a felesleges víz.Naponta egyszer finoman megöntöztem, vigyázva, hogy soha ne álljon a tál vízben! Bő egy hét után már szép növekedés vette kezdetét, 10 nap után már szüretelhettem. Amit később többször meg lehet ismételni ugyanabból az ültetésből.


Kissé kőkorszaki a módszer, de -lévén nincs megfelelő présem hozzá-egy rövidebb időszakra megteszi :)

A levágott szálakat (kb.15 cm-es szálak) nejlonba tettem, és erőteljes mozdulatokkal kiklopfoltam, hogy a rostok szétnyíljanak.
Ezt követően műanyag szitába tettem, és a fűszer mozsaramhoz tartozó törővel erőteljes mozdulatokkal kipréseltem a levet.
Mérésem szerint ezzel a módszerrel 10 gr-nyi búzafűből kb 4 gr-nyi levet ki lehet préselni. Ez kevésnek tűnik, de ha először kóstolod a búzafüvet, ez is meglepő változásokat idéz elő a szervezetedben.

Én magában nem bírtam meginni, ezért egy kevés musttal higítottam. Éhgyomorra célszerű meginni!


Ha kíváncsi vagy a csodálatos búzafűlé hatásaira, vitamin- és ásványi anyag tartalmára, akkor olvass ide! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése