2012. szeptember 29., szombat

Nyárvégi lecsó tofuval és kölessel

A kertben árválkodott még néhány zöldség, amelyek aztán együtt végezték a lábosban, és egy jó kis nyárbúcsúztató lecsó készült belőlük. Rizs helyett viszont köles, míg a kolbász (virsli) helyett füstölt tofu társult melléjük. Kb. 3 adagnyi futotta belőle.

Hozzávalók:
 1 db kisebb cukkini
 3 db paradicsom
 3 db paprika
                                                        
 1 kis fej hagyma
 1 db füstölt tofu (kb. 200 gr)
 1 ek sós darált paprika (nálunk házi volt)
 2 dl sűrű paradicsom (szintén  házi volt)
 1 gerezd fokhagyma
 1 tk
 1 ek xilit


A zöldségeket megmostam. A cukkinit meghámoztam, és  kisebb darabokra vágtam. A paprikát felkarikáztam, közben a paradicsomoknak feltettem egy kevés vizet forralni. Míg a víz készülődött, a paradicsomokat kicsit bevagdaltam, hogy könnyebb legyen lehúzni a héjukat. Néhány másodpercre megmártóztak a forró vízben, majd az öblítést követően levetkőztettem őket. Végül felkockáztam valamennyit.

A hagymát apróra vágtam, üvegesre pirítottam egy kevés olajon, ezután mellékerültek a zöldségek is. Egy keverés után beletettem a sós darált paprikát, a sűrű paradicsomszószt, 1 reszelt fokhagymagerezdet, kóstolást követően-nehogy túl sós legyen- még némi sót is. A kölest előzőleg megmostam, átválogattam, majd belekevertem a lecsóba. Kb. 15-20 perc alatt a köles is puha lett, ekkor édesítettem a lecsót xilittel (ez persze elmaradhat, de nálunk így nyerő). Elzártam a tűzhelyt, és hozzákevertem óvatosan a tofukockákat. Kilófaló kenyeret sütöttünk mellé (ennek a receptje is hamarosan felkerül).


Hamar elfogyott :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése