2016. január 28., csütörtök

Nem lehet megunni: Narancsos céklasaláta

A cékla jöhet minden formában. És minden mennyiségben.

Amikor vérszegénységről van szó, vagy egy legyengült szervezetet kell megerősíteni, mindig a céklalevet javaslom a vásárlóimnak. Sokan viszik erősítő italként is, amit kemoterápia alatt fogyasztanak folyamatosan.

Köztudott, hogy az egyik alaplé és zöldség a daganatos betegségekkel küszködők étrendjében.
Egy szuper vasraktár és rostforrás is egyben.

Télen szerintem a legolcsóbban, és legpraktikusabban felhasználható zöldségek egyike.

A saláta hozzávalói:

1 közepes fej cékla
1-2  narancs
almaecet (vagy balzsamecet)
méz(vagy mézpótló)
magvak tetszés szerint

A céklát lereszeltem nagy lyukú reszelőn. Ha érzékenyebb a gyomrod, és esetleg puffadást okoz a cékla, érdemes a lereszelt céklát megpárolnod egy kissé.
A narancsot megpucoltam, gerezdekre szedtem, majd kisebb darabokra vágtam. Összekevertem.
Csináltam egy gyenge almaecetes öntetet almaecet, víz és méz keverékével, majd összeforgattam a salátával.
Végül lenmaggal meghintettem, és lehűtöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése