2016. január 24., vasárnap

Lenmaglisztes kenyérke

Háromszínű kenyér készült. Mert háromféle lisztet vettem ki találomra a kredencből. Lenmaglisztet már nagyon régen használtam, pedig nagyon jó kis alapanyag a kenyérbe.

Középütt Szabó Malom kenyérliszt, amit mostanában sokat tesztelek. Nagyon szeretem. Ennek a malomnak is a családi története is majd' 100 évre nyúlik vissza. Igazi hagyományos, magyar kenyérliszt. Semmi lisztjavító, semmi hozzáadott cucc.



Hozzávalók:

1 zacskó szárított élesztő
1/2 tk cukor
1 tk tiszta só
1 dl tejföl (vagy joghurt) 1.5 dl vízben elkeverve



Kenyérsütőben csináltam, mint mindig: beborogattam a liszteket, és valamennyi hozzávalót. A vizet és a tejfölt meglangyosítottam előtte.

3 órás sütésre és világos héjszínre állítottam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése