2015. szeptember 28., hétfő

Mit egyek uzsonnára/tízóraira? Kókuszos amarántkása



Naponta ötször kell enni. Ugye ezt nem csak elméleti szinten tudod? A szombat esti VegaRitmus-On adásban beszéltem többek között arról, hogy az életmódváltás egyik alappillére, hogy automatikussá váljon a napi ötszöri étkezés.

Reggeli-tízórai-ebéd-uzsonna-vacsora. Ezt azzal hálája meg a szervezetünk, hogy nem kezdünk el szédelegni a főétkezések előtt, és nem vetjük rá magunkat az ételre farkasétvággyal.
Magyarán: biztosítod, hogy a vércukorszinted kiegyensúlyozott legyen, és ezáltal te is az leszel :)

De mit egyek uzsonnára? Tízóraira?-jön a kérdés.

Én sokszor eszem kásákat, mert ezeket akár előre is el lehet készíteni, és változatos formában ehetem őket.


Ma kókuszos amarántkását készítettem. Egy adagnyihoz kb. ezekre lesz szükséged:

10 ek pattogatott amaránt
Kókusztej (amennyi épp ellepi a magokat)
Gyümölcs
1 ek kókuszreszelék

Az amarántot kis lábosba tettem, felöntöttem kókusztejjel (Cocomast higítottam vízzel), és lassan forralni kezdtem, míg sűrű kásává nem vált.

Ezután hozzákevertem a kókuszreszeléket, és egy kevés aszalt gyümölcsöt (ezt kedved szerint variálhatod akár friss idénygyümölccsel is). Ha édesebben szeretnéd, egy kis mézzel megbolondíthatod :)

Az amaránt -amit nálunk talán te is ismersz disznóparéj néven- bőséges fehérje-magnézium-vas kalciumforrás. ha müzlit csinálsz, szinte kötelező eleme. Ráadásul gluténmentes, így a gluténmentes diétába is beillesztheted (rizses csoki helyett, lehet pl. amarantos csokit barkácsolni otthon).Ha tejmentes diétát kell követned, fogyaszd naponta, hiszen fehérje-és kalciumtartalma nélkülözhetetlen számodra!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése