2012. december 23., vasárnap

Triplacsokis karácsonyi kenyér amarantköntösben

Namármost. Ez a recept nem kifejezetten fogyózóknak való, hiszen az alapötlet Nigellától származik -aki többnyire nem sajnálja az édes és kalóriadús hozzávalókat a receptjeiből- , igaz, némileg csökkentett cukor mennyiséggel, és egy adagnyival kevesebb csokival készítettem el. De megéri egy nap erejéig meginogni, és elkészíteni. Haláli élmény:)

A tészta hozzávalói

200g liszt (mi Tótkomlósi finomlisztet használtunk, és csodás tésztát kaptunk)
200g cukor (ezt kiváltottam felerész xilittel)
180g Alsan margarin (vagy bármilyen tejmentes vaj)
130g tejföl
½ vaníliarúd belseje vagy 1 zacskó vaníliás cukor
2 tojás
90 ml forró víz
100g összetört apró csokoládé (magas kakaóvajtartalommal)

Csokiöntet
150ml víz
100g cukor (szintén felerész xilit)
1 ek Biopont bio kakaó

Elkészítettem a nedves hozzávalókat: a margarint, cukrot (a xilittel), tojásokat és a tejfölt habosra kikevertem. Szintén külön elkészítettem a száraz alapanyagokat: a lisztet és a kakaót külön-külön átszitáltam, majd összekevertem őket. Beletettem a sütőport és a vaníliát is. Végül a tojásos-cukros-tejfölös masszához elkezdtem apránként adagolni a kakaós lisztet (folyamatos keverés mellett). Mikor összeállt a tészta, 90 ml forró(!) vizet kevertem hozzá. Szép fényes tésztát kaptam. Pár perc pihentetés után összeboronáltam az apróra vágott csokidarabokkal is.

A sütőt 170 fokra előmelegítettem, és sütőpapírral bélelt  kenyérformába adagoltam a tésztát.
Az alaprecept 1 óra sütést írt, de nálunk kb. 80-85 perc is kellett hozzá, hogy a tűpróbán átmenjen a süti.


A sütés végén elkészítettem az öntetet, majd a sütit kivettem, és kötőtűvel megszurkáltam a tetejét (ezeken az apró lyukakon fog befolyni az isteni csokiöntet a tészába).
Leöntöttem tehát az öntettel, majd megszórtam a tetejét pattogatott amaranttal (Nigella természetesen ezt is étcsokoládé forgáccsal javasolja, de nekem már kicsit sok volt a jóból :) )

Egy napos pihentetés jót tesz neki, így szebben szeletelhető.


A recept alapötletét innen vettem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése