2012. december 5., szerda

Kilófaló kenyér savóval- jénaiban sütve

Kísérletezgetek tovább a Kilófaló liszttel, és most egy újabb kombinációt mutatok be. Húú, hát talán eddig ez lett a legjobban sikerült.

Házi sajtot készítettem, és maradt némi savó, amit felhasználtam ehhez a kenyérhez. Mivel kevés liszt maradt a kilófalóból, így némi teljes kiőrlésűvel pótoltam.

Hozzávalók

100 gr teljes kiőrlésű búzaliszt (itt a nálunk is kapható Szabó malom-féle lisztet kevertem hozzá)
20 gr friss élesztő
1,5 dl aludtejből kivált savó
4 ek hidegen sajtolt olaj (most épp mákolajjal jészült)
1 tk méz
1 kis C-vitamin összetörve
1 tk Himaláya só

A liszteket összekevertem, a langyos savóban elkevertem a mézet. A liszt közepébe morzsoltam az élesztőt, ide dobtam a sót és az összetört C-vitamint, majd a mézes savó felét hozzáadtam. Szép lassan összegyúrtam, miközben folyamatosan adagoltam a savót. A lényeg: ruganyos, jól formázható, de nem ragacsos tészta jöjjön ki a kezed alól!

Belisztezett edényben kelesztettem letakarva 1 órát. Megformáztam, jénaiba tettem, és éles késsel bevagdaltam a tetejét. Végül lefedve ment a hideg sütőbe, amit 170-180 fokra állítottam, és itt sütöttem meg. Időt nem tudok mondani, de kb 40-50 perc kellett. A végén levettem a jénai tetejét, megspricceltem a kenyér tetejét vízzel, és így sült még pár percet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése