2016. március 13., vasárnap

Bolti vajkrém helyett: Medvehagymás köles kence

Befejeztem a bolti vajkrémek vásárlását. Kölesből tök hasonló ízvilágot lehet elérni, és milliófajta fűszerezéssel még tovább variálhatod a kencéket. Adalékanyag nélkül, tejmentesen. 

A gyerekek a magyaros ízesítésűt szeretik nagyon, így legközelebb arra fogok kikísérletezni valamit.

Most azonban egy medvehagymás verzió készült. Lévén, medvehagyma-szezon van.

Hozzávalók:

1/2 csésze hántolt köles
2 csésze víz
1/2 csokor medvehagyma
1 tk mustár
pár csepp citromlé

A kölest átmostam, és feltetettem a négyszeres mennyiségű sós vízbe főzni. Mielőtt teljesen felvette volna az összes vizet, elzártam alatta gázt, és rádobtam az apróra vágott medvehagymát. Lefedtem, és hagytam még pár percig pihenni.
Ezután ment a turmixgépbe, és jó sokáig turmixoltam. Itt áll vagy bukik a dolog lényege. Ha tényleg vajkrém állagot akarsz elérni, akkor sokáig kell turmixolnod. Turmixolás közben kapott kb. 1 tk-nyi hidegen sajtolt napraforgó olajat is.

Ezután hagyom kihűlni, és ezután keverem hozzá a mustárt és a citromlevet. 
Igazán jót tesz neki némi pihenés a hűtőben. Másnap lesz tuti finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése