2015. december 30., szerda

Ez el fog varázsolni: Lilahagymás zabpogácsa

Lilahagymás pogácsát először Sándorfalván ettem egy futótársam jóvoltából, aki történetesen férfi. Egy közös futásra hozott ebből a finomságból, amitől konkrétan elaléltam. Frankón ő sütötte.

Na, akkor eldöntöttem, hogy ilyet én is sütni fogok.

Karácsonykor, vendégvárónak sütöttem meg Limara lilahagymás pogácsáját, amin igazából csak egy keveset változtattam.



Hozzávalók

50 g friss élesztő (vagy 1.5 zacskó szárított élesztő)
2 dl tej
2 tojás
1 tk cukor
1.5 ek tiszta só
50 dkg kókuszzsír
1 nagy pohár tejföl
2 nagy fej lilahagyma (+1 nagy ek kókuszzsír)

Az élesztőt felfuttattam a cukros tejben. Közben a kétfajta lisztet összeszitáltam, elmorzsoltam a kókuszzsírral, majd belekevertem a sót. Középre mélyedést fúrtam, ide jött a két tojás, az élesztős tej és a tejföl.
Alaposan összegyúrtam. A zabliszt miatt kicsit több tejet igényelt, mint az alapreceptben megadott mennyiség.

Amikor jól összeállt, lefóliázva ment a hűtőbe 2 órára.

Közben apróra vágtam a lilahagymát, amit kevés kókuszzsíron megpároltam.

A tésztát vékonyra nyújtottam, és a hagyma háromnegyedét szétterítettem rajta. A tészta felső harmadát a középső harmadra hajtottam rá,az alsó harmadot pedig ennek a tetejére.  A megmaradt hagymát felkentem a tésztára. Végül mindkét oldalról behajtottam a tésztát középre, majd félbehajtottam az egészet. Újabb fél órát pihent a hűtőben.

Ekkor ujjnyi vastagra nyújtottam, szaggattam, és landoltak a zsírpapírral borított tepsin. Fél óra pihi után tojással lekentem őket. 10-12 perc alatt megsültek a 200 fokosra előmelegített sütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése