2015. december 10., csütörtök

Csapassuk a kenyérsütést: zabpelyhes-magvas rozskenyér

Novembertől már előkotrom a kenyérsütőt én is, és szinte naponta sütök valamilyen teljes kiőrlésű kenyeret. Persze szeretem én a kézzel gyúrt, sütőben kibontakozó kenyerek élményét, de erre sajnos nincs időm, így marad a gépi megmunkálás.

Most épp rozskenyér -mánia tombol, de az az igazság, hogy sokszor jártam úgy a rozskenyérrel, hogy volt valami furcsa utóíze. Most úgy döntöttem, kipróbálom bio rozslisztből.

A Biopont rozslisztjét nagyon dicsérték a vevőim, így erre esett a választásom. És nagyon jó döntés volt. Nagyon finom íze lett, egy szelettel konkrétan jól lehet lakni. Minden túlzás nélkül.

A gépi kenyérsütés esztétikai malőrje: a keverőlapát nyomot hagy a matériában

Hozzávalók

250 g Tótkomlósi kenyérliszt BL 80
250 g Biopont rozsliszt
2.8 -3 dl víz (liszttől függően)
2 ek zabpehely
1 ek magkeverék
2 ek hidegen sajtolt olaj
1 zacskó szárított élesztő
1 tk cukor
1-2 tk só

Beöntöm az üstbe a liszteket, középre rakom a cukrot és az élesztőt, majd az üst egyik sarkába a sót. Már az elején beledobom a zabpelyhet és a magvakat. Belekanalazom az olajat és hozzáadom a langyos vizet.
A 3 órás sütésre kapcsolom a gépet.

Keveréskor nyitva hagyom a tetejét, hogy lássam, kell -e még folyadék vagy esetleg liszt. Úgy látom, a tótkomlósi kenyérliszt elég stabil minőségű, nem nagyon kell változtatnom az arányokon.

A sütés végén kiveszem a gépből, és hagyom kihűlni. És próbálom kibírni, hogy még az este folyamán ne vessem rá magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése