2017. március 14., kedd

Tavaszi főzelék sárgarépás-rozmaringos sárgaborsósterccel

A sterc egy régi elfeledett étel, ami hajdanán a szegények eledele volt. Alapvetően egy lisztes alapú étel, amit édesen, sósan fogyasztottak. Hasonló a császármorzsához.  Tréfásan pucokturás-nak (’vakondtúrás’) is nevezték.

Ennek az elfeledett ételnek egy modern verzióját készítettem el, de fasírtként kisütve. Az Ataisz sárgaborsósterc rozmaringos-répás változatából készült a vega fasírt. Mivel ez a vevőim kedvence (rengeteget rendeltek belőle), ezért muszáj volt nekem is kipróbálni.

Egy 15 perces tavaszi főzelék mellé került feltétnek, és azt kell, hogy mondjam, számtalan vega fasírtot kóstoltam már, de ez messze a legfinomabb. Szerintem simán belefér egy megszállott húsevő étrendjébe és ízlésébe is.

A főzelék hozzávalói

1 zacskó vegyes mirelit zöldség (az enyémben:borsó,karfiol,brokkoli, répa, kukorica volt)
1 ek vaj



A sárgaborsósterc hozzávalói

260 ml meleg víz
kókuszolaj a sütéshez

A vajon és egy kevés vízen megpárolom a zöldségkeveréket, sózom, borsozom. Amikor már majdnem puha, a zabtejszínben elkeverem a rizslisztet és felöntöm vele a zöldségeket. Ha túl sűrű lenne, vízzel higítom.


Míg egyet forr, összekeverem a sárgaborsóstercet a vízzel, és hagyom pihenni 5-10 percig. (Kissé lágyabb masszát fogsz kapni!)

Kókuszzsíron (n elegyen túl forró) megsütöm. Akkor lesz kész, ha mindkét oldala ropogós kérget kapott.
A főzeléket tálaláskor szórd meg valamilyen zöldfűszerrel. Kivéve, ha nem ütközöl a gyerekeid heves ellenállásába (mint én)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése