2016. december 12., hétfő

Vegatár Mézeskalács 2016-ban


Az a mézeskalács, aminek a receptje tartalmazza a "Pihentesd egy éjszakán át" mondatot, nálam kapásból kilőtte magát.

Egyébiránt többnyire a tk. rozslisztes verziókat választjuk, vagy legalább reformáljuk egy kissé a dolgot, ahogy ezt idén is tettem.

Az alapreceptet Rupánerné konyhájából vettem, és a liszten illetve az édesítésen módosítottam egy keveset.




Hozzávalók

(a bögre 2.5 dl-es volt)

A lisztet alaposan elkevertem az eritrittel, a fűszerekkel és a mézzel. A margarint felolvasztottam, és a liszthez adtam a tojásokkal és a mézzel együtt. 

Ezután kézzel nekiestem (ha nagyon ragad, némi tönkölyliszttel segíts rajta), és addig gyúrtam, míg szépen össze nem állt egy formás kis labdává.

Lisztezett felületen vékonyra kinyújtottam, kiszúrták a formákat a gyerekek, és sütőpapíros gáztepsin ment az előmelegített sütőbe.

És a lényeg, amit érdemes percre pontosan betartani: 10 percnél mindenképpen vedd ki! Ha erre figyelsz, akkor tényleg puha lesz a mézeskalács napokkal később is.

Már, ha marad.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése