2016. október 5., szerda

Gyorsan valamit maradékból- Zöldséges tekercsek hajdinalisztből

Szánom-bánom, de nagyon elhanyagoltam a blogot, pedig főzök továbbra is, csak képek nem készülnek róla. De tegnap vettem egy mély levegőt, és leszidtam magam, hogy ennyire cserbenhagytam az oldalt, így igyekszem legalább heti 1-2 receptet megosztani veletek.

Most épp a tegnapi ebédünket igyekszem felidézni, mert olyan roppant egyszerű, hogy egy fáradt nap után is gyorsan össze lehet dobni. Ráadásul elég hozzá néhány maradék zöldség vagy hús, meg egy kis hajdinaliszt.


Hozzávalók

5 púpos evőkanál hajdinaliszt (én  EZT használtam)
3 dl víz
kókuszolaj
kevés olívaolaj
1 tk só (én EZT használtam)
1 tk bazsalikom
1 tojás
1 sárgarépa
1/2 fej lilahagyma
1/2 kígyóuborka
kevés káposzta
2 paradicsom
1 paprika
fűszerek (oregánó, kakukkfű, majoranna)
2 kis poharas joghurt
maradék hús, sonka

Először összeszedtem a zöldségeket. Szerencsére, találtam egy kis darab káposztát is (ezt nagyon szeretem a zöldséges tekercsekben)

Mindent megpucoltam, megmostam, és az uborkát, répát és káposztát legyalultam. A paradicsomot, paprikát és lila hagymát kisebb darabokra vágtam. A zöldségkeveréket enyhén sóztam. 
Nálunk épp egy kevés (kb. 15-20 dkg sonka volt itthon, ezt daraboltam bele, de rakhatsz bele csirkét, maradék elkészített darálthúst vagy bármilyen húsféleséget, amit szerettek.

Az öntethez csak joghurt, olívaolaj, kevés fűszer és só kell: ezeket alaposan összekevertem, és egy kis édesítővel szelidítettem rajta. 



Közben bekavartam a hajdinapalacsintához valókat: liszt, tojás, víz és só, 1 tk bazsalikom. Sütés előtt 2 ek kókuszolajat is tettem bele.
A palacsinta tésztát szép vékonyan terítettem el (egy hagyományos merőkanalat csak félig töltöttem), és így sütöttem.
A kész palacsintákat betöltöttem, aztán félbevágtam. Rohantak a tányérjainkra.

Ekkora mennyiségből kb 10 nagyobb palacsintát tudsz sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése