2016. július 21., csütörtök

Reform meggyes piskóta


Ha meghallják a reform szót, akkor egyből valami nehéz és ehetetlen sütire asszociálnak az emberek.
No, de nem az én olvasatomban.

Van egy aranyszabály, amit -ha betartasz- akkor biztosan mindenki szívesen megkóstolja a süteményedet:

A teljes kiőrlésű liszt aránya ne legyen több az előírt lisztmennyiség 20-25%-ánál. Ennyi.
A maradék lisztet  akár fehér lisztből is kipótolhatod, ahogy én is tettem ebben a receptben. Ez azonban nem a hagyományos búza fehérliszt, hanem fehér tönkölyliszt.

Nyilván, aki figyel a vonalaira, az nem fog egy tepsivel betolni, de 1-2 kis kocka ebből is nyugodtan mehet.

Az aranyszabály itt is érvényes: a mértékre figyelj!




Hozzávalók:

4 evőkanál fehér tönkölyliszt
6 tojás
1/2 zacskó sütőpor
6 ek eritrit
meggy (nálunk kb. 2 nagy bögrényi) kimagozva

A liszteket összekeverem és átszitálom. Belekeverem a sütőport.

A tojásokat szétválasztom, és a fehérjéket egy kis almaecettel kemény habbá verem. Amikor szilárdulni kezd, kanalanként hozzáadom az eritritet, és ezzel folytatom tovább a habverést.

Amikor kész, a fehérjét nagyon lassan beleforgatom a lisztes keverékbe. Érdemes úgy elvégezni ezt a műveletet, hogy ne törjük szanaszét a habot!

Amikor kész,hozzákeverem  a tojássárgákat is!

A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy tepsit kibélelek sütőpapírral. 

A kimagozott meggyet lecsepegtetem, és meghempergetem a tk. tönkölylisztben, így keverem bele a tésztába.

Végül az egészet óvatosan szétterítem a  tepsiben, és mehet a sütőbe.

Innentől nincs sütőnyitogatás, csak leskelődés a sütőablakon keresztül. Kb. 20-25 perc alatt kész.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése