2013. április 6., szombat

Tavaszi salátafőzelék mazochistáknak

Vannak elméletek, mely szerint salátafőzeléket csak a mazochisták esznek. Nos, én vállaltan közéjük tartozom. Mint ahogy a spenót- és sóskafőzeléknek is nagy barátja vagyok. Tavasz környékén akár hetente is képes vagyok egy lábosnyit bekanalazni. És persze, ami még szuper benne, hogy tényleg pillanatok alatt el lehet készíteni. Tegnap sült tofuszeletek, ma fasírt került mellé.

                                                                 Hozzávalók
1 fej saláta
1 kis pohár joghut/kefír
2 ek tk. tönkölyliszt (vagy zabpehelyliszt)
himaláya só
1-2 tk xilit(nyírfacukor)
2-3 gerezd fokhagyma
citrom vagy almaecet

Alaposan megmosom a salátaleveleket, és annyi vízben, amennyi épp, hogy ellepi őket, felteszem forralni. Sózom, teszek mellé fokhagymát. Amintt elkezd forrni, azonnal elzárom, és összeturmixolom.

A kefirben(joghurtban) csómómentesre keverem a lisztet, teszek hozzá a saláta levéből is, és folyamatos keverés mellett (nehogy csomós legyen), sűrítem. Végül ízesítem citromlével, és ha túl vad lenne az íze, szelidítem némi nyírfacukorral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése