2013. április 6., szombat

Citromhabos tönkölyszelet

Vasárnapi ebédhez kézült, és nagy sikert aratott. Mivel cukormentes, és a tésztája nagyon vékony, így egyapró kockát a diétázók is megkóstolhatnak

A tészta hozzávalói:
2 pohár fehér tönkölyliszt (kb. 5 dl)
10 ek bio margarin
3-4 ek xilit

A töltelék hozzávalói:
4 tojás
5-6 ek xilit porcukor
6 ek citromlé
8 ek olvasztott bio margarin
1-2 tk reszelt citromhéj
fagyasztott málna

A süti habjához:
230 gr mascarpone
230 gr tejszín
1 tasak Amylon bio vaníliás cukor
kevés citromlé
2 ek xilit porcukor

Miközben a langyosra olvasztott margarint és a xilitet habosra keverem, előmelegítem a sütőt 180 fokra. A margarinos-nyírfacukros keverékhez hozzáadom a lisztet, és egynemű tésztává gyúrom. Egy nagyobb tepsit kibélelek zsírpapírral, és vékonyan kínyújtom benne a tésztát. Kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöm.

Mikor elkészült a tészta, kiveszem a sütőből, és elkészítem a krémet. A málna kivételével mindent összekeverek, majd egyenletese elterítem a meleg tésztaalapon. Visszatolom a 180 fokos sütőbe, és további 20 percig sütöm.

Mikor kész, kiveszem újból, és végül elkészítem a habot. Megpakolom málnával a sütit, és erre kanalazom a kemény habot. A süti tetejét pár szem málnával díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése