2015. november 4., szerda

Egy túrós pogácsa recept 1975-ből

Örökségül maradt rám egy receptes könyv. A recepteket dédike írta a műbőr fedeles, 1975-ös naptárral megspékelt jegyzetfüzetbe-könyvbe.

Én néha csak úgy kinyitom, nézegetem. Vannak benne más feljegyzések is, a háztartásra vonatkozóan, vagy hogy melyik tyúk mennyit tojt, és ebből mennyi pénz folyt be. Vannak benne régi papírfecnik, gyorsan felfirkantott gondolatok, lottószámok. Emlékek és egy régmúlt idő lenyomata minden egyes lapon.



Egy túrós pogácsa receptet osztok meg belőle, amit némiképp megváltoztattam:

1/2 kg liszt (én 250 g fehér lisztet és 250 g teljes kiőrlésű tönköly lisztet használtam)
1/4 kg túró
1 kis pohár tejföl
2 tojás sárgája
15 dkg zsír (én kókuszzsírt használtam)
5 dkg élesztő
só ízlés szerint

Az élesztőt felfuttattam egy kevés tejben (csipet cukorral). A lisztet mély tálba öntöttem, és valamennyi hozzávalót alaposan összegyúrtam. Egy kicsit lágyabb tésztát kapsz.
Lisztezett deszkán kinyújtottam (kisujjnyi vastagságúra), majd kiszaggattam.
Egy gáztepsit beborítottam sütőpapírral, és erre kerültek a pogácsák. Figyelj arra, hogy  a tepsi ne legyen hideg!

1 órát kelesztettem tovább.

Végül előmelegített sütőben, közepes lángon sültek.

1 megjegyzés: