2013. június 17., hétfő

Gyors tejfölös lepény vacsorára

Egy óra alatt elkészíthető, és akár pizzaalapként is bevethető vacsora, amire bátran fel lehet halmozni az épp aktuális zöldséget a kertből :)

Hozzávalók a tésztához:
250 gr teljes kiőrlésű tönkölyliszt
250 gr durum finomliszt
25 gr friss élesztő
1 ek Himaláya só
1 tk fruktóz
Kb.2,5 dl langyos víz (illetve amennyit felvesz)

Feltéthez:
zöldségek (pl. cukkini, borsó, sárgarépa)
felkarikázott kolbász
1 nagy pohár tejföl
fokhagyma
fűszerek a kertből: bazsalikom, oreganó, rozmaring
reszelt sajt

A tészta száraz hozzávalóit beletettem a kenyérüstbe (középre az élesztőt és a fruktózt), és kissé fűszereztem. Hozzáöntöttem a vizet, majd 15 percig hagytam dagasztani a dagasztó programon.Fél óráig kelesztettem.
Miután kivettem a gépből, két részre osztottam, és tepsi nagyságúra nyújtottam mindkettőt. A tepsikbe sütőpapírt tettem, és beleraktam a tésztaalapokat.
Megkentem mindkettőt tejfölös-fokhagymás mártással, megszórtam zöldségekkel, kolbásszal, végül fűszereztem a tetejüket.

150-160 fokon sütöttem kb. 15-20 percig. Az utolsó percekben megszórtam reszelt sajttal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése