2017. június 28., szerda

Gyors cukormentes baracklekvár


Évek óta nem főztem be lekvárt, de most hirtelen annyi sárgabarackunk termett, hogy azonnal cselekednünk kellett. 
Olyan gyorsan jött az ötlet, hogy éppen csak össze tudtunk szedni néhány csavaros tetejű kis üveget, aztán bele is csaptunk a munkába.

Gyerekkoromból az rémlik, hogy a sárgabarack lekvár készítése egy rettentően hosszú művelet, ami mázsányi cukorral és még több idegeskedéssel jár. Szerencsére, mi alig két óra alatt végeztünk, igaz, egyelőre 2 kg-nyi barackot dolgoztunk fel. Aztán hétvégén folytatás következik.

Mi kell hozzá?

2 kg sárgabarack
12 g pektin
2  teáskanálnyi citromsav
660 g eritrit


A barackokat alaposan megmostam, és a hibás részeket eltávolítottam. Amíg az üvegeket forró vízzel és mosószerrel elmostam, a barackok citromsavas vízben (1 teáskanálnyit tettem a vízbe)várakoztak.

A félbe vágott gyümölcsöket a lekvárfőzésre használt lábosomban botmixerrel pépesítettem, majd a pektint összekevertem 2 evőkanálnyi eritrittel, és hozzákevertem a péphez. Végül a maradék eritritet és 1 teáskanálnyi citromsavat is belekevertem a még hideg masszába.


Nagyon lassú tűzön kezdtem el főzni, amikor arra jártam, megkavartam, de különösebb felügyeletet nem igényelt.
Amikor felforrt, még pár percig főztem, majd lehúztam a gázról és a tetején képződött habot leszedtem.

Forrón belemertem az előkészített üvegekbe, majd a tetejüket rácsavartam, és egy percre fejtetőre állítottam az üvegeket.

Ezt követően meleg takarókba csavartam őket és itt dunsztolódtak még két napig. 

A kevés kimaradt lekvárt meg másnap reggel felfalta a család.

(a receptet ITT találtam)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése